Translate

niedziela, 10 kwietnia 2016

Nowa Misja, część pierwsza


Trudno coś podsumować ,gdy jeszcze misja dalej trwa , więc może takie krótkie sprawozdanie, co się wydarzyło. W Stanach mój znajomy opowiadał mi o spotkaniu z Żydami Mesjańskimi . Przyznam szczerze , pierwszy raz o nich usłyszałem , choć kultura żydowska zawsze mnie ciekawiła. Przed wojną mieszkało ich tu blisko 3,5 miliona i była to największa diaspora żydowska w Europie. Co ważne, diaspora o niemal tysiącletniej tradycji. To w Polsce kwitło życie religijne Żydów, to tu rozwijała się ich kultura, tożsamość i świadomość narodowa. Po wojnie dla nielicznych ocalałych ziemia, która kiedyś była ojczyzną, stała się cmentarzem. Zastanawiałem  się też dlaczego  jako Chrześcijanie mamy wspierać Izrael , odpowiedż dała mi Biblia:




  • Będę błogosławił błogosławiącym tobie. (1 Moj. 12:3)
  • Pocieszajcie, pocieszajcie mój lud – mówi wasz Bóg. (Izajasz 40:1)
  • Zbawienie pochodzi od Żydów. (Jana 4:22)
  • Bracia, pragnienie serca mego i modlitwa zanoszona do Boga zmierzają ku zbawienia Izraela. (Rzym.10:1)
  • Nie odrzucił Bóg swego ludu, który uprzednio sobie upatrzył. (Rzym. 11:2)
  • Nie dajcie mu spokoju, dopóki nie odbuduje Jeruzalemu i nie uczyni go sławnym na ziemi! (Iz. 62:7)
  • Przechodźcie, przechodźcie przez bramy, gotujcie drogę ludowi! Torujcie, torujcie ścieżkę, usuwajcie kamienie…. (Iz. 62:10)
  • Nie wstydzę się ewangelii Chrystusowej (dobrej nowiny o Mesjaszu), jest ona bowiem mocą Bożą ku zbawieniu każdego, kto wierzy, najpierw Żyda, potem Greka. (Rzym. 1:16)
  • Proście o pokój dla Jeruzalemu! (Ps 122:6)
Ale wrócę do  wyjazdu , który już od samego początku był niesamowity i wręcz wydawał mi się niemożliwy do zrealizowania . Jednak z Bogiem wszystko jest możliwe. Miesiąc temu miałem już kupiony bilet do Paryża jednak czułem ,że coś jest nie tak , że to nie to ,że powinienem być w innym miejscu.  W dzień wyjazdu stało się  coś niezwykłego , nie mogłem wstać z rano z łóżka , zawroty głowy takie ,że nigdy  w życiu takiego czegoś nie przeżyłem. Przepada mi bilet. W tym samym tygodniu jadę do Kielc do Kościoła Chrześcijańskiego i tam  własnie jest modlitwa o Izrael , Bóg do mnie mówi ,że tam własnie jest moje miejsce w tej chwili. Potem już Pan, jak zwykle, stawia mi odpowiednich ludzi na mojej drodze . 

Spotykam Agatę Wiktorię Śmierzyńską ,Prezesa Zarządu Fundacji Anioły Kultury, której celem jest niesienie pomocy materialnej i duchowej ludziom znajdującym się w najtrudniejszych sytuacjach życiowych, a w szczególności ofiarom wojny, przemocy i terroru między innymi w Izraelu, na terenach sąsiadujących ze Strefą Gazy.  Wspólnie planujemy mój wyjazd reporterski do Izraela ale sam nie wiedziałem jak dalej Bóg poprowadzi.

1 komentarz: