Translate

wtorek, 3 kwietnia 2018

Wzgórze Świątynne czyli wbijam się do Dome of the Rock



Praying at the Dome of the Rock before they kick me out  Pomysł chodził mi po głowie od pewnego czasu a konkretnie od Marszu Zycia w Łodzi , kiedy usłyszałem przemówienie Yehudah Glicka , parlamentarzysty z Izraela , który marzył o tym aby na Wzgórzu Światynnym mogli się modlić wszyscy : Chrzescjianie ,Zydzi i Muzułmanie .Bodajże dwa lata temu spróbował to zrobić , jednak skonczyło sie dla niego tragicznie . Został postrzelony przez terroryste , jednak mimo tego dalej marzy o tym aby to miejsce było dostepne dla wszystkich. W chwili obecnej aby sie tam dostac , trzeba czekac w dlugiej kolejce i jest ono otwarte przez 2-3 godziny dzienne 



. Trzeba takze przejsc przez kontrole gdzie ochrona szuka symboli religijnych , sprawdzaja tez narodowosci tak aby Zydzi nie mogli sie tam dostać . Ja w listopadzie byłem cofniety za moj tatuaz i musialem wrocic pozniej z dlugim rekawem . Wstep do Kopuly na Skale czyli Dome of The Rock , miejsca z ktorego prorok Muhammed został zabrany do nieba aby spotkac sie z innymi prorokami , takze z Jezusem , ktory w religi muzulmanskiej jest uznawany za jednego z nich . Dla wyznawców Judaizmu i dla nas wazne miejsce bo tam według tradycji Abraham ofiarował swojego syna Isaaka jako ofiarę (Genesis 22:1–14). Tam też stała najswietsza Swiatynia z Arka Przymierza , gdzie tylko raz do roku mogł wejść najwyzszy kapłan. Postanowiłem własnie tam sie pomodlić a ze nie jestem znana postacia nie bałem się za bardzo o konsekwencję:) Korzystajac z nieuwagi ochrony WRAQ ( Jordanskie słuzby które maja piecze nad wzgorzem) dostałem sie do srodka  Co prawda nie trwało to długo zanim mnie dorwali w srodku ale sie udało . Ciekawe ,ze kiedy mnie pózniej przekazali jakimś slużbą z Izraela ,ci zamiast mnie opieprzyc czy cos w tym stylu zabrali mnie pod Sciane Placzu i tu miałem miłą niespodziankę 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz