Translate

piątek, 8 maja 2015

Spacer po Lwowie

Po raz pierwszy w Lwowie byłem jadąc tzw tranzytem przez byłe terytorium Związku Radzieckiego, nic więcej niz terytorium. Pamiętam te budki miedzy miastami , gdzie milicjanci skrupulatnie czekali na jakikolwiek pretekst  aby zatrzymać samochód. Pamietam ,  beczki z których sprzedawano " kwas chlebowy " Co jednak najbardziej rzuciło mi się w oczy to kościoły pozamieniane w magazyny , lub po prostu zrujnowane. Następny razem odwiedziłem miasto na siedmiu wzgórzach podczas studiów. Wtedy własnie postanowiliśmy odwiedzić Cmentarz Orląt. Ku naszemu zdumieniu zobaczyliśmy w miejscu mauzoleum , jakiś zaklad a po mogiłach jezdziły ciezarówki.Teraz jest już inaczej . Lwów jest jest piękny i muszę powiedzieć ,że zakochałem się w nim już od pierwszego wejrzenia. Utkwiło mi też jedno wspomnienie związane z tym miastem. Jakieś 15 lat temu w weteranskim schronisku Wanda Park w Detroit , spotkałęm lwowiaka z krwi j kości , który zapewniał  mnie ,że takiego powietrza jak we Lwowie , jego Lwowie to" ni ma nigdzie na świecie". A chyba wiedział co mówi bo z armią generała Andersa widział trochę . Niestety nie dane było mu wrócic do swojego Lwowa , miasta  " Gdzie pieśnią cię budzą i tulą do snu? Tylko we Lwowi! Czy bogacz, czy dziad jest tam za pan brat I każden ma uśmiech na twarzy! A panny to ma słodziudkie ten gród, Jak sok, czekolada i miód!

6 komentarzy:

  1. tylko we Lwowie
    kk

    OdpowiedzUsuń
  2. Atlantic Council: "Hiding in Plain Sight: Putin's War in Ukraine and Boris Nemtsov's Putin. War." ---> http://bit.ly/1F5GOVS

    Is providence against you? (Czy Opatrznosc jest przeciw tobie?)
    Dla wszystkich wierzacych w prawdziwego Boga ale porzadnie poobijanych... oraz mowiacych jezykami, inaczej nawet nie pruboj.
    ---> http://bit.ly/1cua92m

    Nie na ciemnej gorze w Czestochowie i nie na oszukanczych oltarzach z niedzielnymi zaklinaczami, i nie z twoich zgnilych "uczynkow"... Ale w Nim i przez Niego. Imprimatur, nihil obstat oraz non sit neglecta servi sententia recta. To powiedzialem ja, Vader papiez I klasy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam klimat lwowski, cmentarz Łyczakowski, (polecam Łyczakowskie tango oraz musiałem cię zostawić..nie pamiętam tytułu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kim naprawdę jest Bronisław Komorowski?

    https://www.youtube.com/watch?v=SWgrc3OBZIA

    Myśl. Sprawdź. Dokonaj refleksji.

    OdpowiedzUsuń