Translate

czwartek, 25 stycznia 2018

Respect to the Flag


Respect to the Flag. Proud to be Polish- American for the rest use google translator  
Dziwne trochę  Mam tak mówiąc praktycznie trzy obywatelstwa , ponad 20 lat mieszkałem w Stanach , gdzie zawsze byłem dumny ,że jestem Polakiem . Niektórych śmieszyły te nasze PL naklejki na samochody, czy też polskie blachy na przednich zderzakach lub ,kiedy kazdy mecz piłkarski , siatkarski , walka bokserska była dla nas przejawem pokazania naszej polskości. Granie amatorsko w piłke w koszulce z orłem na piersi to było coś .Wyjazdy do Chicago na mecze , czy parady polskie, gdzie sie ludzie z drugiego czy trzeciego pokolenia przebierali za ułanów, górali , żolnierzy z armi Hallera . Msze weteranskie czy występy chórów polonijnych ,Dzieci już tu urodzone w strojach ludowych , tanczące w zespołach ludowych .Cały ten folklor, co mnie w Polsce kiedyś śmieszył , tam miał sens .
Teraz mieszkając w Polsce , nie moge zrozumieć pewnych rzeczy , szczególnie teraz. Chodzenie w koszulce z Orłem na piersi czy też eksponowanie flagi robi z człowieka faszystę ?
Zawsze zazdrościłem Amerykanom , szacunku do flagi , że dumnie wisiała przed domami ,że kiedy weteran umierał , to na cmentarzu był piękny ceremoniał składania jej do trumny czy też oddawania jej najblizszej rodzinie . Przecież za te barwy, czy polskie czy amerykanskie walczyli ludzie i gineli , były symbolem walki za ojczyznę , za wolnosci i wiele innych rzeczy .
A teraz co , bo mi wlosy wypadają to znaczy,ze jestem określany skinheadem  No i pewnie tez antysemitą oraz nienawidze ukraniców i innych nacji  No cóz taki już jest świat , gdzie ludzie nie potrafią zobaczyć ,że trzeba najpierw spojrzeć co nas łaczy a nie dzieli lub szukać skrajności w lewo czy w prawo ,
a może to co nas łaczy jest gdzieś pośrodku . Sam nie wiem ,tyle jest teraz nienawisci ?

1 komentarz:

  1. Hm...
    Co zrobić z flagą z odsłoniętego pomnika - https://youtu.be/RSSIz-0pnCM.
    Jak wykorzystać barwy narodowe - https://img6.dmty.pl/uploads/comments/fefc/fefc85709578fa49536ece88b20aa14c.jpeg.
    Jaki szacunek dla Polaków i Polskiej flagi ma zespół SABATON - https://img6.demotywatoryfb.pl//uploads/201508/1439419448_h816ao_600.jpg

    No cóż wiele rzeczy robi się na pokaz, a co niektórym myślenie szkodzi!

    Pozdrawiam widmo

    OdpowiedzUsuń