Translate

środa, 4 października 2017

Jak zostałem Ksiedzem ,cos na wesolo

Jak zostałem Ksiedzem  Taka sytuacja z rana 🙂 Czekam na wizytę u lekarza , kolejka ogromna, bo w naszym kraju do lekarza lata się z byle czym. Wyciągam wiec moja ulubiona lekturę .Cichną rozmowy i widzę wlepiony wzrok kolejkowiczów we mnie . Po jakimś czasie wchodzę do gabinetu , lecz pani doktor każe jeszcze poczekać chwile w przedpokoju .Przez niedomknięte drzwi słyszę rozmowy z korytarza "To Świadek Jechowy był jaki ", słychać żeński głos , wtóruje następny ," Tak Jehowy na pewno znam ich dobrze , nawet taką czapkę jehową miał ", słychać męski głos :" a może to ksiądz jakiś ? "kobiety mówią stanowczo nie : "To nie ksiądz bo tatuaż miał jak jaki bandyta z piekła rodem " . ..... 
Po paru minutach wyszedłem z gabinetu założyłem czapkę jechowkę i głośno powiedziałem : Niech będzie Pochwalony, wszyscy zgodnie odpowiedzieli " Na wieki ". No i tak zostałem Księdzem bandytą w Jehowej czapce  szkoda ,ze w tak katolickiej Polsce człowiek z Bibilą w ręce kojarzony jest z osobą duchowną lub swiadkiem Jehowym

3 komentarze:

  1. Cześć Max.
    Pisanie tego Bloga nie zwalnia Cię z tego aby publikując swoje wypowiedzi, odczucia czy też przemyślenia nie zadać sobie trochę trudu aby sprawdzić pisownie.
    Nowy

    Świadek Jehowy - to prawidłowa nazwa człowieka, który należy do tej organizacji religijnej.
    Jest zatem Świadkiem Jehowy nie 'świadkiem Jechowym' jak piszesz.

    Jehowa to w jezyku polskim imie Boga. Co prawda w Piśmie Świętym bywa On określany takimi tytułami, jak „Bóg”, „Pan Wszechwładny”, „Stwórca”, „Ojciec”, „Wszechmocny” czy „Najwyższy”, ale Jego tożsamość, osobowość i przymioty w pełni wyraża tylko Jego osobiste imię. Od dawna znana jest forma „Jehowa”, choć większość hebraistów opowiada się za brzmieniem „Jahwe”. W najstarszych hebrajskich manuskryptach imię to zapisywano w postaci czterech spółgłosek, powszechnie nazywanych tetragramem (z gr. tetra- [„cztero-” lub „cztery”] i grámma [„litera”]). Te cztery znaki, יהוה (odczytywane od prawej do lewej), można oddać polskimi literami JHWH.

    Bóg obiecuje błogosławić tym, którzy znają i czczą Jego wielkie imię oraz go używają.
    W Psalmie 91:14 możesz przeczytać: "Ponieważ mnie umiłował, wyratuję go, Wywyższę go, bo zna imię moje." Biblia Warszawska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu współczesnych biblistów i tłumaczy Biblii opowiada się za tradycyjnym usuwaniem imienia Bożego. Twierdzą, że przemawiają za tym wątpliwości co do wymowy, a poza tym skoro prawdziwy Bóg jest tylko jeden i góruje nad wszystkim, to nie potrzebuje imienia. Taki pogląd nie znajduje jednak uzasadnienia w natchnionych Pismach — ani w tych przedchrześcijańskich, ani w Chrześcijańskich Pismach Greckich.
      W tekście hebrajskim opublikowanym jako Biblia Hebraica oraz Biblia Hebraica Stuttgartensia tetragram pojawia się 6828 razy.
      .........................
      Pozdrawiam Nowy

      Usuń
  2. jak widzisz wszedzie pisalem z duzej , takze to ostatnie zdanie to tylko moje niedopatrzenie

    OdpowiedzUsuń