Translate

poniedziałek, 25 listopada 2013

Polaków Nocne Rozmowy



Tak powoli  , powolutku zaczyna sie dyskusja a rozkwitłą   w  watku  krotka-refleksja-urodzinowa .
Serdecznie zapraszam. Dostałem też troche emaili , dziękuje za dobre słowa i za krytyke. Doszło do mnie też ,ze były jakieś problemy z blogiem , nie mam pojęcia co się stało , diabeł nie śpi :)  Wiele osób pytało mnie o życie w Detroit , jak to wygląda w rzeczywistości i czy to prawda , że  przy drzwiach trzeba mieć AK-47  lub nawet lepiej używać jakiś opancerzony samochód  w drodze do pracy . Nie jest jeszcze aż tak żle , jednakże niektóre rejony naszej metropoli przypominają   bardziej kraje trzeciego świata lub Bejrut po wojnie , patrząc na wciąż zwiększającą się  liczbe populacji arabskiej to i może  jesteśmy  już  jak drugi Bejrut. Sprobuje niedługo  nagrać jakieś  video promujące   Detroit i okolice  tak aby przybliżyc to wspaniałę  kiedyś miasto. Ktoś kiedyś mi wypomniał ,że wiele się Detroit  nie rózni od mojego rodzinnego:  Starachowic, no  bo i tu i tam korupcja  i burmistrz też wylądował w tym samym miejscu. O ironio losu obu znałęm osobiście :) . Jeżeli chcecie zobaczyć co dręczy Polonie w tym kiedyś drugim co do wielkości skupisku Polaków w Ameryce to zapraszam na forum dyskusyjne Forum Detroit  tam znajdziecie wiele informacji z życia naszych rodaków w Motor City. A ja już w sobotę rusze z kamerą  w teren  aby pokazać piękno mojego przybranego miasta samochodami i bezrobociem pachnącego.  


Hejka  Prosto z Centrum Detroit  

26 komentarzy:

  1. Witam Max
    Ciekawie piszesz, prosto i zrozumiale.
    Jedna uwaga. Zwracaj uwagę na 'ogonki' są tam gdzie być nie powinny.

    Inna rzecz.
    Dlaczego kierujesz uwagę na ForumDetroit?
    Czy tam można wymienić poglądy na wszystkie tematy?
    Bardzo wątpię!!
    Weźmy na to temat - wątek Religie.
    Czy może tam zaistnieć ktoś o odmiennych od Katolicyzmu poglądach?
    Chyba nie!!
    Każda próba będzie torpedowana przez Katolików.
    Więc nie kieruj tam gdzie nie ma wolności dyskusji, gdzie nie można się wypowiedzieć bez narażenia na ataki ludzi związanych silnie z Kościołem katolickim.
    To coś jak "PRZEWODNIA SIŁA NARODU'' rodem z PRL-u.
    Poza tym większość jak daje się zauważyć jest związana bardzo blisko z Kościołem i jego przedstawicielami i nie pozwoli na żadną krytyczną wypowiedź na ten temat.


    W innych dziedzinach na Forum Detroit jest więcej swobody, najwięcej chyba się dostaje Unii ale to wina tych co tam siedząc bezczynnie marnują pieniądze Poloni ale to nie jest powód by tam kierować swoich gości.
    Cześć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutna bzdura!
      Zajrzyj do wątku "Religia".
      Forum Detroit jest otwarte na wszystkie światopoglądy.
      Tylko co, którzy obawiają się dyskusji maga powielać takie opinie.

      Usuń
    2. To nie jest pawda pani z gazety jest tak silnie związana z kościelnymi przywódcami w okolicach Detroit że storpeduje wszysko a reszta korzystających z forum to klika która ją szybko wesprze.
      Nie będę się tam udzielała a zaproszenie pana Z mnie nie interesuje.
      Ot poczytam tylko czasem i skojarzę fakty.
      Anonimowa

      Usuń
    3. dzieki ten klice wychodzi duzo spraw na jaw ktore przez lata byly zamiatane pod dywan Szkoda tylko ze nie lubia Rozalskiego ale on tez ma duzo zapazucha

      Usuń
  2. Podzielam opinie zamieszczona w komentarzu powyzej.
    Max czy twoj blog ma byc filia forum Detroit?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się z powyższą opinia nie zgadzam. Watek "Religia" ma aż trzy bite strony. Wiele uwag krytycznych, więc jak jest z tą wolnością opinii?

      "Czy tam można wymienić poglądy na wszystkie tematy?"
      Jak najbardziej.

      Usuń
    2. skoro podobno mozna tam sie wypowiadac bez cenzury to czemu usuwano tam wiele uwag szczegolnie w watkach dotyczacych naszej unii kredytowej.
      Dlaczego otwarcie krytykuje i smieje sie z gejow i wszystkich co maja inne poglady niz moderatorzy ?

      Usuń
    3. ///Dlaczego otwarcie krytykuje i smieje sie z gejow i wszystkich co maja inne poglady niz moderatorzy ?///

      Geje zasłużyli na krytykę bo ciągle jeden drugiemu do dupy włazi i nic z tego nie wynika.

      Usuń
    4. ///Dlaczego otwarcie krytykuje i smieje sie z gejow i wszystkich co maja inne poglady niz moderatorzy ?///

      Moze dlatego:

      http://www.scribd.com/doc/187341307/Demolowanie-Argumentow-Propagandy-LGBT

      Usuń
    5. I nie tylko dlatego
      http://demotywatory.pl/4246564/Pamietacie-program-and;Rownosciowe-przedszkoleand;-w-ktorym-chlopcy-byli-sila-przebierani-za-dziewczynki-i-na-odwrot

      Usuń
  3. Nic podobnego to nie żadna filia ani konkurencja. Blog a forum to dwie inne rzeczy. Forum tworzą forumowicze a blog to moje przemyślenia wzbogacone o komentarze.
    Link dałem ponieważ aktywnie brałem udział tam w dyskusjach w wielu topikach , to prawda mało w temacie religijnym , dalej jestem na etapie poznania i odkrywania. Poza tym wydaje mi sie , że jeżeli chodzi o pytania zwiazane z Polonia to chyba tam jest najlepsze miejsce. Nie jestem ekspertem w kazdej dziedzinie .

    OdpowiedzUsuń
  4. cdn , Nie jestem ekspertem w kazdej dziedzinie ;) Zwróce uwagę na ogonki. Dopiero od niedawna zaczołem używać polską klawiature i trochę jestem zardzewiały . Całe szczęscie nie czyta tego moja mama , polonistyka bo dopiero by mi się dostało.Jeżeli wspominasz o dyskusji odmiennej niż ogólnie przyjęty musze ci przyznać racje. Jestem bardzo niemile zaskoczony postawą wielu ludzi , którzy nawet nie dopuszczają do dyskusji , to mi własnie przypomina taki FJN ( front jedności narodu , był taki stwór za komuny)

    OdpowiedzUsuń
  5. o co widzicie złego w religi katolickiej . religi waszych przodków ? Brakuje wam rzeczowych argumentów dlatego nie wypowiadacie się na tym forum .

    OdpowiedzUsuń
  6. A Ty co widzisz dobrego??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ze dzieki jej nasza wiara przetrwala do dzis . Jest atakowana przez wieki a dalej trwa

      Usuń
    2. Jest atakowana przez wieki a dalej trwa

      ??????????????????????????????
      To raczej nasza wiara atakuje przez wieki!
      Krucjaty
      Wszelkie wojny na tle religijnym
      Mieszanie się do polityki
      Przekrety finansowe
      Etc.
      To jest dopiero atak!!
      No ale obrońców tez można w wyniku podłej propagandy nazwać atakującymi!
      Cześć!

      Usuń
    3. Przepraszam o jakiej religi mowisz chyba i islamie

      Usuń
    4. @Polak
      Tak. Mówiąc o krucjatach, mówię o krucjacie muzułmanów z polecenia papieża Urbana.
      Najlepszego ci życzę

      Usuń
  7. Wygląda jak gdyby Anonimowy sam z sobą gawędził :)
    Może Anonim 1, Anonim 2 i t.d.?

    OdpowiedzUsuń
  8. wracając do Formu Detroit to brakuje mi tam wpisów " Nowego" i to nie tylko w wątku religinym. Pamietam lata temu gdy czasem jego niektóre wpisy wydawały mi się niezrozumiałę szczególnie jeżeli chodziło i wiare , wiele rzeczy przyjmowałem za dogmaty i po co było psuć z góry ustalony porządek. Teraz patrze na to troche inaczej

    OdpowiedzUsuń
  9. Religia przodków? Co to jest? Bóg nie ma wnuków, tylko dzieci, czyż nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=zMY_c9fgaN0

      tu masz odpowiedz

      Usuń
    2. No niestety, nie udalo mi sie otworzyć Twojego linka, jedynie co to pojawił się taki wpis: This video contains content from BMG_Rights_Management, UMG, Warner Chappell, Sony ATV Publishing, UMPG Publishing and EMI Music Publishing, one or more of whom have blocked it in your country on copyright grounds.

      Usuń
  10. Jestes w Stanach ? To moze dlatego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, polak, jestem w Stanach, czy to dlatego nie moge odtworzyc tego linka?

      Usuń